FOB - rady a triky

Vzhledem k tomu, že hra Fileds of Battle mě docela zaujala a chtěl bych podpořit váš zájem o ní, rozhodl jsem se napsat jakýsi stručný návod, abych vám pomohl s překonáním prvních problémů a s pochopením některých zákonitostí. Tato hra má velmi pěkně vypracovaný help a přestože je anglicky dá se z něj i pro neangličtináře, díky množství ilustračních obrázků, ledacos snadno pochopit.

Princip hry je jednoduchý. Svět je rozdělen na dva tábory a ty usilují o porážku toho druhého. Porážka představuje obsazení "hlavního města", resp. provincie jednotlivých států, ale pozor, hra pro daný stát nekončí touto ztrátou. Hra pro jeden stát končí buď v okamžiku, kdy je úplně zlikvidován nebo v okamžiku, kdy je obsazeno víc hlavních měst koalice a je podepsáno příměří. Každý stát tedy představuje několik provincií ve kterých se vše odehrává. Každá provincie dává svému státu určitý počet bodů, ze kterých se pak dají nakupovat jednotky a vylepšovat provincie. V každé provincii je možné soustřeďovat armádní jednotky a přesunovat mezi provinciemi, případně útočit na nepřátelské provincie. Dění lze také ovlivňovat pomocí různých špiónů a sabotérů.

Tak to je tak velmi stručně princip hry. Teď v jednotlivých bodech různé triky, nápady a zákonitosti:

fob

    Továrny a provincie:
  • továrna nevyrábí body, ale umožňuje pouze výrobu jednotek
  • zvýšit produkci provincie lze vylepšením infrastruktury a to až do levelu 3
  • lodě se dají vyrobit POUZE v loděnici, čili v mořské provincii s továrnou
  • mořskou provincii lze "obsadit" pouze pokud vlastní loděnici a pouze námořními silami
  • v obsazené provincii se musí vždy zdržovat alespoň jedna bojová jednotka, jinak vypukne revoluce
fob

    Pohyb jednotek:
  • všechny jednotky se pohybují rychlostí provincie/kolo s několika vyjímkami - viz help
  • pozemní pohyb lze urychlit stavbou železnice na dvě provincie/kolo
  • pokud chcete přemisťovat větší množství jednotek najednou, zkuste pri vybírání podržet Ctrl
  • na transportní loď se naloďují vždy dvě jednotky stejného typu
  • při vstupu do provincie ovládané spojencem předáváte jednotky pod jeho kontrolu
  • revoluční jednotky nelze přesouvat z domovské provincie
fob

    Boje:
  • pokud v info okénku o provincii zamáčknete ikonku terénu, zobrazí se vám při podržení kurzoru nad jednotkou postihy pro daný terén
  • nepodceňujte sílu bombardování vedlejší provincie, které umožňují pevnosti a bitevní lodě
  • letecké síly neobsadí provincii, ale je to jedna z cest (druhá je bombardování), jak v cílové provincii vyvolat revoluci (pokud byla provincie vaše)
  • pěší jednotky se mohou zakopávat ... lze toho dosáhnout podržením Space při vybírání pěší jednotky
  • naučte se používat support mezi provinciemi - v případě napadení podporované provincie se přesunou všechny nezakopané jednotky do napadené provincie
  • nepodceňujte vliv počasí
  • revoluční jednotky nelze přesouvat z domovské provincie
  • snažte se vycvičit elitní letecké síly
  • vždy mějte k dispozici zálohu
  • nejlepší způsob jak obsadit provincii s pevností je vylodění z moře, ale je náročný na přípravu a nákladný
  • další možnost je ofenzíva vedená z více směrů
  • prostudujte tabulky účinnosti jednotlivých jednotek
fob

    Špionáž a sabotáže:
  • neexistuje kontrašpionáž
  • informace o provincii na kterou hodláte zaútočit je velmi důležitá
  • nezapomeňte i na informace o okolních provinciích (support)
  • informace od špiona nemusí být vždy přesné
  • úpěšnost sabotážního týmu je vždy 50%
  • sabotáže vychází v průměru dráž, než stavba
  • úspěšnost ofenzívy předchází masivní sabotáž, obzvláště pak na výrobní základně za frontou